Главная > Новини / Духовність > Громада Святого Павла згадала жертв геноциду німецького народу
Громада Святого Павла згадала жертв геноциду німецького народу29-08-2024, 10:00 |
«Відвідувачам розповідаємо про всі геноциди, щодо яких є рішення міжнародних трибуналів. Це і геноцид вірмен в Османській імперії, і геноцид кримськотатарського народу, геноцид у Руанді, у Сребрениці, геноцид ромів, Голокост, Голодомор українського народу та війна Росії проти України сьогодні. Нікому й на думку не могло прийти, що у XXI столітті знову будуть розстрільні ями, знущання, муки та масові вбивства. Про все це треба говорити, щоб це в жодному разі не повторилося в майбутньому», - розповідає Павло Козленко.
«Масштаби депортації 1941 року вражають не лише маніакальним бажанням вищого радянського керівництва винищувати свій народ, а й тим, як під час найжорсткішої війни з фашистською Німеччиною знаходилися колосальні ресурси на безжальні репресії, які недоотримував фронт», -поділився лектор громади Володимир Немерцалов.
Початок депортації Офіційна дата початку депортації німецького населення України вважається 28 серпня 1941 року, коли Президія Верховної Ради СРСР видала указ «Про переселення німців, які проживають у районах Поволжя». Вже у вересні цього року з АРСР німців Поволжя було депортовано 373 тисячі німців. Проте процес депортації в Україні розпочався ще раніше. Відповідно до директиви та постанови Ради з евакуації від 15 серпня 1941 року, з Криму до 11 вересня було виселено близько 60 тисяч німців. Масштаб репресій Перші арешти німецького населення в Україні розпочалися одразу після початку війни з Німеччиною. Указ ПВС СРСР «Про військове становище» та директива наркома держбезпеки Всеволода Меркулова дозволяли заарештовувати людей за підозрою у злочинних намірах. Постанова Політбюро ЦК ВКП(б) від 31 серпня 1941 року стосувалася шести областей України та передбачала арешт антирадянських елементів та мобілізацію працездатного чоловічого населення у будівельні батальйони. Умови життя та наслідки Умови, де знаходилися депортовані, були жахливими. Поїздки у товарних вагонах без печей, антисанітарні умови та погана якість води призводили до спалахів інфекційних захворювань. Тільки в ешелонах, які перевозили німців до Казахстану, померло понад 437 осіб, переважно діти. Після прибуття на місце призначення людей часто викидали у порожній степу, де вони мали самі будувати табори. Відсутність води, туалетів та інших елементарних зручностей посилювало їх страждання. Адміністративну заборону на повернення в Україну було знято лише 3 листопада 1972 року. Після лекції відбувся поминальний мітинг, читання Святого Письма та вільний мікрофон, де присутні змогли згадати долю своїх предків та висловити своє ставлення до цієї теми. Депортація німецького населення 1941 року була частиною ширшої та найжорстокішої політики тоталітарного режиму. Ця політика призвела до руйнування життя тисяч людей і завдала глибокої травми багатьом поколінням. Трагічна доля українських німців у цей період є яскравим прикладом того, як тоталітарна система може знищувати людські долі задля досягнення своїх цілей. Як показує історія, насильство не може породити нічого іншого, як ескалацію нового, ще більш жахливого насильства. Зупинити це порочне коло може лише любов до ближнього. Перше послання Іоанна 4:16-21 свідчить: «Бог є любов, і той, хто перебуває в любові, перебуває в Богові, і Бог у ньому... Ми любимо, бо спочатку Бог полюбив нас. Якщо хтось каже: «Я люблю Бога», а ненавидить братів чи сестер своїх, то він брехун, бо хто не любить братів чи сестер своїх, яких бачить, не може любити Бога, Якого не бачив. Ми отримали таку заповідь від Христа: хто любить Бога, має любити інших як братів і сестер своїх».
Вернуться назад |